[elementor-template id="1856"]
[elementor-template id="1036"]

Markierung


Tampodruk

Metoda znakowania, która umożliwia naniesienie nadruku na większość powierzchni – od długopisów, poprzez pamięci USB, aż do toreb. Za pomocą tej techniki z powodzeniem można znakować przedmioty o dowolnych kształtach i rozmiarach. Znakowanie na powierzchniach z użyciem tej metody odbywa się przy pomocy nasączonego gęstą farbą stempla, inaczej tampona, który odbija nadruk na okreslonej powierzchni. Jest to jedna z najpopularniejszych metod znakowania, gdyż nie tylko zapewnia druk na różnych materiałach, kształtach i formatach, ale także w wielu kolorach.

Cechy tampodruku:

  • Możliwość druku na wielu materiałach – plastiku, metalu, drewnie, tworzywach sztucznych.
  • Doskonały do znakowania dowolnych kształtów i rozmiarów (płaskich, owalnych, nieregularnych).
  • Druk pełnokolorowy „full color“.
  • Krótki czas realizacji zamówień.
  • Opłacalny zarówno dla niskich, jak i wysokich nakładów.
  • Najczęściej wykorzystywany do znakowania długopisów.
  • Nadruk możliwy tylko z plików wektorowych (.cdr, .ai, .pdf).

Tłoczenie w skórze

Tłoczenie jest metodą polegającą na naniesieniu na określony produkt projektu poprzez specjalną metalową płytkę, przy użyciu wysokiego ciśnienia i temperatury. Tłoczenie jest możliwe na materiałach skórzanych, ale również skóropodobnych czy tworzywach. Dzięki użyciu specjalnej folii, istnieje możliość tłoczenia w kolorach złotym i srebrnym, które dodają elegancji znakowanym produktom.

Zalety tłoczenia:

  • Metoda doskonała do znakowania materiałów skórzanych i skóropodobnych.
  • Możliwość tłoczenia z kolorem, np. złotym lub srebrnym.
  • Elegancka i trwała technika znakowania.
    Wady tłoczenia:
  • Możliwość znakowania jedynie z plików wektorowych (.cdr, .ai, .pdf).
  • Metoda mało opłacalna dla niskich nakładów (poniżej 100szt.).

Druk cyfrowy UV

Metoda druku wykorzystywana najczęściej do znakowania powierzchni płaskich lub gadżetów 3D. Dzięki stosowaniu tej techniki możliwa do osiągnięcia jest fotograficzna jakość nadruku, przy zachowaniu głębi barw. Nadruk w tej metodzie jest nanoszony bezpośrednio na powierzchnię produktu. Niezwykła precyzja druku pozwala nie tylko na odzwierciedlenie pełnokolorowych zdjęć, ale również druk do krawędzi, co znacząco powiększa pole zadruku.

Zalety druku cyfrowego UV:

  • Precyzyjność znakowania, nawet małych elementów.
  • Idealnie oddaje głębię barw i kolory- fotograficzna jakość.
  • Możliwy druk do krawędzi powierzchni.
  • Metoda opłacalna zarówno dla niskich, jak i wysokich nakładów.
  • Doskonały do znakowania płaskich, powierzchni i przedmiotów trójwymiarowych.

Wady druku cyfrowego UV:

  • Druk możliwy tylko z plików wektorowych (.cdr, .ai, .pdf) lub grafiką w postaci bitmapowej, ale przy minimalnej rozdzielczości 300 dpi.

Sublimacja

To proces chemiczny wywołany za pomocą wysokiej temperatury oraz ciśnienia. Pod ich wpływem projekt wcześniej wydrukowany na specjalnym papierze zostaje przeniesiony na drukowaną powierzchnię. Sublimację najczęściej wykorzystuje się do znakowania kubków. Jednak technika ta pozwala na zadrukowanie jedynie zewnętrznej części kubka, niemożliwy jest druk na uchu i wokół niego. Sublimacja doskonale oddaje głębię kolorów.

Zalety sublimacji:

  • Możliwość druku pełnokolorowego „full color“ oraz przejść tonalnych.
  • Fotograficzna jakość nadruku.
  • Bardzo trwała technika znakowania.
  • Opłacalna już od 1 szt. – brak kosztów przygotowania.
  • Możliwy druk full color, a także przejść tonalnych.
  • Metoda idealnie nadaje się do znakowania kubków oraz ceramiki.

Wady sublimacji:

  • Maksymalny format zadruku – 210×90 mm.
  • Możliwość zadrukowania jedynie zewnętrznych powierzchni.
  • Plik musi być przygotowany w wysokiej rozdzielczości (min. 300 dpi.).

Grawer laserowy

Technika wykorzystywana najczęściej do znakowania powierzchni z metalu, szkła lub drewna, jednak można ją stosować również na innych materiałach takich, jak: skóra, karton, tworzywa sztuczne. Przy pomocy lasera projekt jest wypalany na przedmiocie, co sprawia, że jest on niezwykle trwały i odporny na czynniki zewnętrzne. Metoda znakowania przy użyciu graweru laserowego nie daje możliwości użycia kilku kolorów w projekcie lub przejść tonalnych.

Zalety graweru laserowego:

  • Jedna z najtrwalszych metod znakowania.
  • Doskonały do znakowania metalu, szkła czy drewna.
  • Precyzyjna technika, która doskonale odda drobne elementy projektu.
  • Elegancka i efektowna technika, nadająca produktom ekskluzywny wygląd.
  • Duża powierzchnia grawerów – 432×726 mm.

Wady graweru laserowego:

  • Możliwy druk jednokolorowy, bez przejść tonalnych (gradientów).
  • Znakowanie możliwe z projektu w postaci wektorowej (.cdr, .ai, .pdf) zawierającego jeden kolor.

Naklejka epoksydowa

Naklejka wypukła 3D z wydrukiem oraz warstwą „kropli” epoksydowej, którą nakłada się na zadrukowaną naklejkę. Przezroczysta warstwa po zastygnięciu tworzy doskonałą izolację nadruku, dzięki czemu chroni go przed uszkodzeniem i zniszczeniem. Naklejka epoksydowa daje możliwość wielkolorowego druku „full color“. Dzięki warstwie klejącej bez trudu można ją przytwierdzić do powierzchni przedmiotu. Metodę tę najczęściej wykorzystuje się do produkcji USB.

Cechy naklejki epoksydowej:

  • Efekt wypukłości 3D.
  • Możliwy wydruk pełnokolorowy „full color“.
  • Wysoka trwałość nadruku oraz odporność na wodę.
  • Projekt musi być przygotowany w wysokiej rozdzielczości do druku (min. 300 dpi).
  • Minimalna ilość zamówienia – 100szt.
  • Długi czas realizacji zamówienia – ok. 3 tygodnie.

Transfer ceramiczny

Metoda znakowania polegająca na naniesieniu nadruku na określony przedmiot oraz późniejszym wypaleniu go w temperaturze powyżej 700°C. Dzięki użyciu bardzo wysokiej temperatury wypalania, nadruk głęboko wnika w ceramikę, co sprawia, że jest on niezwykle trwały i odporny, np. na mycie.

Cechy transferu ceramicznego:

  • Niezwykła trwałość nadruku – możliwość mycia w zmywarce.
  • Wysoka jakość znakowania, co sprawia, że nadruk jest efektowny.
  • Stosunkowo droga metoda znakowania ze względu na bardzo dużą trwałość nadruku.
  • Projekt musi być przygotowany w postaci plików wektorowych (najlepiej pdf.) w wysokiej rozdzielczości 300 dpi.

Sitodruk

Metoda znakowania plastikowych powierzchni. Nadruk nanoszony jest na drukowaną powierzchnię za pomocą siatki z emulsją poddanej wcześniej działaniu światła UV, która wtłaczana jest na przedmiot. W ten sposób powstaje trwały nadruk. Dzięki tej metodzie można odwzorować zarówno jedno- jak i wielokolorowe projekty, ale bez przejść tonalnych (gradientów). Najczęściej przy użyciu tej metody znakowane są torby, odzież reklamowa, ale również gadżety skórzane.

Cechy sitodruku:

  • Bardzo trwała i stosunkowo tania metoda znakowania (opłacalna od 20szt.).
  • Możliwość nadruku jedno- lub wielokolorowego.
  • Wysoka odporność na działanie czynników zewnętrznych.
  • Nadruk możliwy wyłącznie z plików wektorowych (.pdf, .ai, .cdr).
  • Brak możliwości uzyskania przejść tonalnych (gradientów).
  • Cena uzależniona od ilości kolorów użytych w projekcie.

Transfer cyfrowy

Metoda ta składa się z kilku etapów. Na początku projekt przy pomocy druku cyfrowego drukowany jest na plastikową powierzchnię – transfer. Następnie przy użyciu plotera tnącego docinany jest on do odpowiedniego formatu i kształtu, po czym zostaje przeniesiony na określony produkt za pomocą wysokiej temperatury. Metoda ta wykorzystywana jest głównie do znakowania materiałów tekstylnych.

Cechy transferu cyfrowego:

  • Opłacalna metoda znakowania, również dla niskich nakładów.
  • Możliwość druku pełnokolorowego „full color“.
  • Bardzo wysoka jakość nadruku – idealnie oddaje głębię barw oraz małe elementy projektu.
  • Cena nadruku uzależniona od wielkości transferu.
  • Projekt musi być przygotowany w plikach wektorowych (najlepiej .pdf) do druku.

Termotransfer

Metoda, która polega na wydruku projektu na specjalnym papierze transferowym oraz przeniesieniu go na znakowany przedmiot przy użyciu wysokiej temperatury – ok. 160 °C. Najczęściej technikę tę wykorzystuje się do znakowania parasoli, gdyż jest ona odporna na działanie czynników atmosferycznych i doskonale oddaje wielokolorowe projekty. Termotransfer z powodzeniem można wykorzystywać do znakowania materiałów o nierównej powierzchni.

Cechy termotransferu:

  • Wysoka jakość nadruku – precyzja wykonania oraz nasycenie kolorów.
  • Dzięki wysokiej temperaturze jest to bardzo trwała metoda znakowania.
  • Możliwość wielokolorowego nadruku „full color“.
  • Wydruk możliwy z plików wektorowych (.cdr, .ai, .pdf) lub plików w postaci bitmapy (minimalna rozdzielczość to 300 dpi).
  • Cena termotransferu uzależniona jest od wielkości nadruku.

Etykieta cyfrowa

Jej produkcja składa się z kilku etapów. W pierwszym etapie na materiale klejącym drukowany zostaje projekt, który jest w tym samym momencie przycinany cyfrowo do określonego kształtu. Dzięki temu powstaje zadrukowana etykieta klejąca, którą można przykleić do powierzchni. Stosowanie druku cyfrowego pozwala na bardzo wysoką jakość nadruku przy nasyceniu kolorów oraz głębi barw. Metoda ta nie pozwala jednak na wycięcie skomplikowanych kształtów.

Cechy etykiety cyfrowej:

  • Możliwość przytwierdzenia etykiety do dowolnej powierzchni dzięki warstwie klejącej.
  • Bardzo wysoka jakość druku – precyzja oraz intensywna kolorystyka.
  • Etykieta jest odporna na wodę i trwała.
  • Wydruk możliwy jedynie z plików wektorowych (.cdr, .ai, .pdf).
  • Brak możliwości docięcia skomplikowanych i złożonych kształtów.
  • Minimalna ilość zamówienia – 100szt.

Haft Komputerowy

Technika znakowania materiałów tekstylnych takich, jak: czapki, torby czy koszulki. Polega na wyhaftowaniu na określonym materiale projektu, którym może być logotyp firmy czy imiona pracowników. Haft jest najbardziej elegancką i efektowną metodą znakowania odzieży, a jednocześnie najtrwalszą. Możliwość haftu nićmi metalicznymi w kolorach srebrnym czy złotym dodatkowo sprawia, że ubrania wyglądają prestiżowo.

Cechy haftu komputerowego:

  • Niska cena przy nakładach powyżej 50 szt.
  • Metoda doskonała do znakowania koszulek polo, T-shirtów, polarów, czapek czy ręczników.
  • Możliwość personalizacji haftu poprzez znakowanie ubrań np. imionami pracowników.
  • Jedna z najbardziej eleganckich metod znakowania, która znacznie podnosi jakość ubrań.
  • Bardzo trwała metoda.
  • Technika mało opłacalna dla niskich nakładów (ze względu na koszty przygotowalni).
  • Projekt haftu musi być przygotowany w plikach wektorowych (.cdr, .ai, .pdf).
  • Metoda ta nie pozwala na dokładne odwzorowanie projektu oraz wyhaftowanie drobnych elementów.
  • Cena haftu uzależniona jest od jego wielkości.

 

[elementor-template id="1890"]
Secured By miniOrange